Vrijwilligers gezocht voor Buurtbemiddeling SED

31-03-2021

Iedereen hecht waarde aan een prettige en veilige woonomgeving. Soms bezorgen buren elkaar overlast en hebben zij moeite om het onderlinge contact te herstellen. Op zo’n moment is het inzetten van een buurtbemiddelaar een uitkomst.

Vrijwilligers gezocht

Wij zijn op zoek naar enkele vrijwilligers die na het volgen van de basistraining ingezet kunnen worden als buurtbemiddelaar in de gemeenten Stede Broec, Enkhuizen en Drechterland.

Hoe gaat het in zijn werk?
Vrijwillige bemiddelaars worden in koppels ingezet bij buren die overlast van elkaar ervaren en het onderling contact willen herstellen. De bemiddelaars helpen de buren bij het zoeken naar gezamenlijke belangen en het maken van afspraken. Doel is om ervoor te zorgen dat de overlast niet escaleert en de onderlinge communicatie hersteld wordt.

Coronaperiode
Buurtbemiddeling vindt in deze coronaperiode op aangepaste wijze plaats. De bemiddelaars spreken de bewoners telefonisch of vanuit het communicatieplatform Teams. Gesprekken kunnen ook plaatsvinden in het wijkcentrum waar de coronamaatregelen worden nageleefd. De tijdsinvestering voor dit project is wisselend maar altijd in overleg met de vrijwilligers.

Interesse?
Wil je je aanmelden of heb je vragen? Neem dan contact op met Linda Gerth of Irshaad Santoe via 0229-219966 of mail naar buurtbemiddelingsed@netwerkhoorn.nl

Op onze pagina Buurtbemiddeling vind je meer informatie.