De Buurtbrasserie

De Buurtbrasserie is in maart 2020 gestart met als doel om inwoners uit de wijk Kersenboogerd met een beperkt budget en die eenzaamheid ervaren, bij elkaar te brengen door middel van een diner in wijkcentrum Kersenboogerd. Vrijwillige koks bereiden elke week een gezonde maaltijd en de deelnemers ontmoeten andere buurtbewoners onder het genot van een gezonde en betaalbare maaltijd. Door de coronacrisis zijn de wijkcentra gesloten en kan deze eettafelactiviteit niet meer op locatie plaatsvinden.

Huis aan huis
Als alternatief bedachten de vrijwilligers, onder leiding van Maria van Nuland, sociaal werker bij Stichting Netwerk, de huis-aan-huis maaltijdservice. Al enkele maanden genieten de deelnemers van de Buurtbrasserie van hun maaltijd dat thuis wordt bezorgd, vaak ook nog met een leuke geste vanuit kinderen zoals een tekening, een kaartje of knutselwerkje en bloemen van lokale ondernemers. Allemaal bedoeld om deze eenzame groep mensen een hart onder de riem te steken.

Gezinnen met kinderen
Ook voor gezinnen met kinderen biedt De Buurtbrasserie uitkomst. Het is tevens mogelijk om de maaltijden te betalen met de sport- en cultuurstrippenkaart 2021van gemeente Hoorn.

Partners
De Buurtbrasserie is in mogelijk gemaakt door een donatie van de Rabobank en gemeente Hoorn. De deelnemers zijn doorgegeven door onder andere 1.Hoorn, Stand-by en Esdégé-Reigersdaal. Stadslandbouw Hoorn heeft verse groenten geleverd. Ook Edo Groente & Fruit draagt het initiatief een warm hart toe. Oranje Fonds heeft ervoor gezorgd dat de Buurtbrasserie op aangepaste wijze door kan gaan met dit project tijdens de coronacrisis. Ook Intermaris steunt het project voor de periode sept. 2020 tot en met januari 2021. Er lopen nog aanvragen om het project nog langer door te laten gaan.

Meer informatie
Voor meer informatie en de kosten van de maaltijden kun je contact opnemen met Maria van Nuland via m.v.nuland@netwerkhoorn.nl of bellen naar het wijkcentrum via 0229-219966.

Flyer

Artikelen