Activiteitenvrijwilliger Onvergetelijke ontmoetingen

Wijkcentra De Zaagtand en Kersenboogerd in Hoorn zoeken begeleiders voor mensen met geheugenproblemen en beginnende dementie.

Mensen met beginnende dementie, een geheugenstoornis of dementie hebben de neiging zich terug te trekken uit het dagelijkse sociale verkeer. Het is echter heel belangrijk voor hun functioneren dat zij aan activiteiten deelnemen. Daarom zijn wijkcentra De Zaagtand en Kersenboogerd gestart met het initiatief Onvergetelijke ontmoetingen. De twee wijkcentra zijn op zoek naar vrijwilligers die deze doelgroep/bezoekers willen begeleiden in een gezellig samenzijn.

Werkzaamheden
Denk aan het spelen van een spelletje, gezamenlijk wat drinken, een hapje eten, mandala's kleuren, puzzelen. Aan de hand van de mogelijkheden en wensen zal de doelgroep/bezoekers ook zelf invulling geven aan de activiteit. Een mooie bijkomstigheid is dat mantelzorgers een beetje worden ontzorgd. De activiteit vindt een keer in de week plaats, begint in de ochtend en eindigt na een gezamenlijke lunch.

Wij vragen van u
Een inzet die wordt gekenmerkt door vriendelijkheid, empathisch vermogen, zelfstandigheid, signaleringsvermogen, bereidheid tot het volgen van workshops.

Voor meer informatie: Nanda Leeuw, wijkcentrum De Zaagtand, n.leeuw@netwerkhoorn.nl of bel naar 0229-855700.