Zaal huren?

Taalmaatjes

Stichting Netwerk zoekt voor het project Taalmaatjes (taalvriendinnen en taalkameraden) Nederlandse mensen uit Hoorn om anderstaligen te helpen met onder andere de Nederlandse taal, op een tijdstip dat het jou schikt en op een manier die bij jou past.

Het doel van dit maatjesproject is dat Nederlanders en anderstaligen elkaar regelmatig ontmoeten om elkaar beter te leren kennen en samen de Nederlandse taal oefenen.
Om de Nederlandse taal goed te kunnen spreken moet er veel geoefend worden. Anderstaligen kennen vaak niet voldoende Nederlandse mensen om Nederlands mee te (blijven) praten. Contacten die door het project ontstaan zorgen er voor dat men elkaars cultuur leert kennen en begrijpen. Dit levert waardevolle contacten op. Je leert een andere cultuur kennen en helpt een ander om (nog beter) te functioneren in de Nederlandse samenleving.

Wil je meer weten?
Kijk dan op de aanvullende informatie of neem contact op met een wijkcentrum naar keuze. Deze vind je hier.