Zaal huren?

Stichting Netwerk: Verbindt, versterkt, voorkomt

Join the Project

07-10-2021

In het kader van de Week van de Eenzaamheid is er een gastles gegeven door Join The Project (JTP) aan 35 leerlingen op het Werenfridus College in Hoorn.

Join The Project
JTP is een platform voor jongeren door jongeren met als doel om de mentale weerbaarheid van jongeren te vergroten mede door het delen van diepergaande, persoonlijke verhalen met elkaar. De stichting organiseert allerlei activiteiten, zoals gastlessen over verschillende onderwerpen, (sportieve) evenementen en het maken van video’s en schrijven van liedjes. Zo’n dertig jongeren zijn inmiddels aangesloten.

Tijdens de gastles durfden vele aanwezigen te vertellen over de problemen die zij in hun leven, en vooral coronatijd, (hebben) ervaren. „Het waren verhalen over eetstoornissen, familieproblemen en depressieve gevoelens. Niet de eerste dingen die je over iemand hoort. Wat je ziet is dat het delen van dit soort ervaringen uiteindelijk leidt tot een diepere connectie met elkaar en een wederzijds respect. En dat is het medicijn tegen eenzaamheid.”

Jongerenpanel
JTP werkt samen met Stichting Netwerk en Vrijwilligerspunt Westfriesland. Zij zijn de coördinatoren van het jongerenpanel dat de gemeente moet gaan voorzien van advies. „Dit doen we gevraagd en ongevraagd”, vertelt Coen Visser (17), die in zijn examenjaar zit op het Werenfridus en deel gaat uitmaken van het panel. „We gaan binnenkort van start.”

Lees het hele artikel in het Noordhollands Dagblad (Premiumbericht) of klik op dit Word bestand