Podcast Stichting Netwerk Sociaal Verhaal op Hoorn Radio en Spotify

04-07-2023

Op dinsdag 27 juni jl. is onze allereerste podcast Sociaal Verhaal gelanceerd op Hoorn Radio. Elke drie weken nemen sociaal werkers jou via een podcast mee in de wereld van het sociaal werk in Hoorn. Dankzij de samenwerking met Hoorn Radio, die de podcasts opnemen, monteren en uitzenden heeft Netwerk dit kunnen realiseren.

We laten je kennismaken met Stichting Netwerk en vertellen het verhaal achter de activiteiten die in de wijkcentra worden georganiseerd. Maar ook de ervaringen van partners, inwoners en bezoekers van de wijkcentra komen aan de orde. Wat kan vrijwilligerswerk voor jou en een ander betekenen, hoe ervaren tienermoeders hun bestaan als jonge mama, hoe ga je de strijd aan tegen eenzaamheid en hoe kun je rondkomen met een laag inkomen?

Waarom een podcast?
Vroeger vertelden men verhalen aan elkaar. Maar tegenwoordig gebeurt dat vooral via podcasts. Een podcast is eigenlijk een radioprogramma maar dan beschikbaar gemaakt via internet. Je kunt het beluisteren wanneer het jou uitkomt, tijdens het autorijden, sporten, zonnen, tuinieren, enzovoort.

Anouck Benjamins, sociaal werker Stichting Netwerk en 1.Hoorn:
“Als sociaal werkers waren we op zoek naar een podcast over ons werk. Om zelf inspiratie op te doen, succesverhalen te horen en meer kennis te vergaren. Wat opviel, is dat er weinig podcasts te vinden zijn over het sociaal werk. En er geen enkele podcast is over het werken in een wijkcentrum. We hebben de handen ineengeslagen en zijn een projectgroep begonnen. Met de podcast Sociaal Verhaal willen we succesverhalen delen, de mogelijkheden van ons werk belichten, in gesprek gaan met professionals/vrijwilligers/inwoners en het belang van het werk onder de aandacht brengen.”

Spotify
De eerste drie afleveringen zijn ook te beluisteren via Spotify, Sociaal Verhaal: https://open.spotify.com/show/1dUgLMin6ADnOVeRNydoer

Elke drie weken kun je weer een nieuwe aflevering beluisteren over verschillende onderwerpen. Woon jij in Hoorn en wil je graag weten wat er allemaal voor jou te doen is in jouw buurt? Luister dan vooral naar onze podcasts!

Podcasts gemist?
Heb je de podcasts Sociaal Verhaal gemist of wil je het nogmaals beluisteren? Op de website van Hoorn Radio vind je de podcasts terug onder ‘Live gemist; www.hoornradio.nl