'Samen Fit voor vrouwen' gestart

14-02-2022

Maandag 14 februari is de sportieve activiteit “SAMEN FIT VOOR VROUWEN” van start gegaan in wijkcentrum Kersenboogerd. Tijdens deze activiteit worden vrouwen begeleid naar een gezondere leefstijl (dmv beweging) en worden zij zich ervan bewust dat een gezonde leefstijl bijdraagt aan een goede lichamelijke en geestelijke gesteldheid. De lessen worden gegeven door Generation Gym.

De vrouwen die hieraan meedoen zijn geworven via de buurtmoeders, 1.Hoorn en de taalmaatjes. De buurtmoeder zal tijdens deze lessen aanwezig zijn om zo veiligheid te bieden aan vrouwen die de Nederlandse taal nog niet (goed) spreken. De buurtmoeder begrijpt hun taal, staat dicht bij de belevingswereld en cultuur van deze doelgroep en vertaalt eventuele vragen. Samen wordt er gekeken naar maatwerk.

Doel
De kracht van deze activiteit ligt in het opstellen van fysiek en mentaal maatwerk, het plannen en het maken van schema’s op individuele basis, met als einddoel: het vergroten van de weerbaarheid, het vergroten van het uithoudingsvermogen, een gezondere leefstijl en het vergroten van het sociaal netwerk.